Sikker Slank

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Gratis e-bog


Se evt. også:
slankeprogram.dk
proteinkur.dk
slankeprodukter.dk
kalorietabel.dk
slanketip.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter som e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 261, uge 22, 2013

Køb ikke ind, når du er sultenindkøbspose

De fleste ved, at de alt for let kommer til at købe mere af det forkerte, hvis de køber ind, når de er sultne.

Nu har forskere bekræftet tendensen og vist, at sultne deltagere i et studie i gennemsnit købte 19 % mere mad og 31 % flere kalorierige fødevarer, når de var sultne.

Kilde: Aner Tal, PhD; Brian Wansink, PhD. Fattening Fasting: Hungry Grocery Shoppers Buy More Calories, Not More Food ONLINE FIRST. JAMA Intern Med. 2013;():1-2. doi:10.1001/jamainternmed.2013.650.

Læs evt. mere om undersøgelsen her

Kommentar:

Hvis du bliver nødt til at købe ind, selv om du er sulten, eller du ved med dig selv, at du alt for let bliver fristet til at købe junkmad i supermarkedet, så skriv en indkøbsliste på forhånd — og hold dig til listen!

Supermarkeder er indrettet, så de frister dig til at købe mest muligt.

Ikke mindst fødevareindustrien bruger enorme summer på at narre eller friste dig til at købe produkter, som indeholder alt for meget sukker, fedt, salt, aromastoffer og meget andet, som du er bedre foruden — i modsætning til sunde råvarer som frugt, grøntsager, bønner, hele korn o.l.

Læs også artiklen: Hvorfor er det så svært at spise sundt?

Husk også, at selv om du ikke planlægger at spise ret meget af de kalorierige fødevarer, du køber, er tendensen, at vi spiser de kalorierige fødevarer, som vi gør lettilgængelige i vores hjem, hurtigere end det egentlig var meningen.

Brug gerne meget tid i grøntafdelingen, og lad dig gerne friste! Men gå hurtigt igennem supermarkedets andre fødevareafdelinger, og spring over de afdelinger med fødevarer, kager eller slik, som du ikke behøver.


Slanketip ...

En kaloriefattig forret

En kaloriefattig forret tager toppen af din appetit, så du spiser mindre til hovedmåltidet.

Og hvis du samtidig venter et kvarters tid mellem forretten og hovedretten vil du sandsynligvis indtage omkring 20 % færre kalorier til måltidet.

Annoncer fra google, som vi ikke har indflydelse på:
...