Sikker Slank

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Gratis e-bog


Se evt. også:
slankeprogram.dk
proteinkur.dk
slankeprodukter.dk
kalorietabel.dk
slanketip.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter som e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 304, uge 17, 2014

Morgenmad der mætter længehavre

En ny undersøgelse offentliggjort i tidsskriftet Appetite beskriver, at havreklid er godt til at hæmme sult og holde dig mæt længe.

Forskerne gav 30 raske slanke kvinder fire forskellige variationer af kiks og juice på forskellige dage.

Nogle blev tilsat mere havreklid end andre (og nogle var ikke tilsat havreklid).

Efter at have spist morgenmaden vurderede deltagerne deres mæthedsfølelse.

Resultatet viste, at kvinderne følte sig mest mætte efter de måltider, der indeholdt mest havreklid. Måltidet uden havreklid var mindst mættende.

Kilde: Saara Pentikäinen, Kaisa Poutanen m.fl.
Enrichment of biscuits and juice with oat β-glucan enhances postprandial satiety. Appetite, Volume 75, 1 April 2014, Pages 150-156

Kommentar:

Måske viser dette studie blot, at kostfibre mætter.
Havreklid indeholder dog en type kostfibre, der betegnes betaglukan, som i andre undersøgelser har vist en positiv virkning på kolesterol- og blodsukkerniveauet.

Det er ikke kun havregryn men også flere andre fiberrige madvarer som byg, rug og champignon, der indeholder betaglukan. Men havre er særlig rig på disse fibre.

Havregryn og havregrød er eksempler på sund og mættende morgenmad.


Slankettip ...

Tro på, at det er kalorier, der sætter sig

En del overvægtige tror ikke på, at de indtager flere kalorier, end de forbrænder. De er overbeviste om, at der er et eller andet mystisk galt med dem, siden de har svært ved at tabe sig og, at det ikke skyldes indtagelse af for mange kalorier.

Der er mange andre faktorer, der spiller en rolle, men skaber du et underskud i kalorieregnskabet, sikrer du også et vægttab.

Spis flere grøntsager, spis lidt mindre portioner, spis lidt færre gange, bevæg dig lidt mere, bevæg dig lidt hurtigere, udskift kalorierige fødevarer med fødevarer, der indeholder færre kalorier osv.

Skab et kalorieunderskud.


Annoncer fra google, som vi ikke har indflydelse på:
...