Sikker Slank

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Gratis e-bog


Se evt. også:
slankeprogram.dk
proteinkur.dk
slankeprodukter.dk
kalorietabel.dk
slanketip.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter som e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt nr. 39

INDHOLD:
1) Hvad gør jeg, når jeg ikke kan dyrke så meget motion?
2) Mindre portioner giver vægttab

1) Hvad gør jeg, når jeg ikke kan dyrke så meget motion?

Kære John Buhl

Jeg har et spørgsmål til dig ang. min vægt.

For ca. 2 måneder var jeg nede på 84 kg, efter at have vejet 108 kg, så faldt jeg og beskadige mit knæ, som jeg døjer med endnu. Menisken er løs.

Da jeg boede på 2 sal kunne jeg jo ikke gå ned af trapperne, ej heller op, så jeg var hos min datter i næsten 2 måneder, og kunne ikke røre mig ret meget, kun med krykkerne, dette forårsagede at jeg fik en anden kost med for lidt grøntsager ... og det gik helt galt.

... Problemet er nu at jeg har svært ved at tabe de 6 -7 kg som har sat sig. Jeg er godt klar over at når man har siddet så stille ufrivilligt, så går alt i stå.

Jeg er endnu ikke kommet i gang med motion da knæet ikke er glad for trappen, det er jeg meget ked af. Hvad vil du råde mig til?

Jeg kan jo ikke sulte mig, så går det først galt. Jeg vil lige sige, at jeg drikker meget light saft 2-3 liter om dagen, skal jeg gå over til postevand?

... der var også guf hos min datter, og jeg sagde ikke nej, det er meget svært at komme ned i vægt igen, men jeg vil ikke bruge slankemiddel, men på Hvidovre brugte man nupo pulver, kan jeg kombinere nupo og grønsager med et godt resultat?

Det går mig meget på, da jeg var kommet så langt, for øvrigt vil jeg af helbredsmæssige grunde meget længere ned end de 84 kg, det kan også være besværligt med al den medicin jeg får, også 2 vanddrivende.
...

Mange venlige hilsener fra
Lis

Kære Lis

Det sker desværre tit, at skader o.l. får vægten til at stige, fordi det bliver svært/umuligt at bevæge sig i samme udstrækning, som man er vant til.

Det sker, fordi man ikke samtidig sørger for at justere indtagelsen af kalorier i forhold til, at man forbrænder færre.

Det er slet ikke så let for de fleste mennesker pludselig at indtage færre kalorier, end de er vant til. Og når du samtidig i de sidste par måneder har spist færre grøntsager, end du plejer, er det ikke så mærkeligt, at du har taget på.

Du skal først og fremmest tilbage til at spise mange grøntsager -- og på anden måde sørge for at din kost både mætter, er næringsrig og indeholder færre kalorier, end du forbrænder.

Få evt. inspiration til hvordan du sætter lidt ekstra gang i vægttabet her
http://www.nomedica.dk/slank_hurtigere.htm

Det er bedre at drikke vand frem for light saft
http://www.slankeguide.dk/light.htm

Du kan kombinere NUPO (eller andet slankepulver) med grøntsager i en periode, hvis du vil det, men slankepulver og -piller er naturligvis ikke en løsning på længere sigt
http://www.nomedica.dk/slankeprodukter.htm

Med venlig hilsen
John Buhl

2) Mindre portioner giver vægttab

En undersøgelse har vist, at en af de hurtigste måder at opnå vægttab på er at kontrollere portionsstørrelser.

Undersøgelsen vurderede 329 overvægtige og fede patienter. Deltagerne blev inddelt i forskellige grupper, der skulle fokusere på hver af fem former for ændringer:
1) Portionskontrol
2) Fedtfattig kost
3) Øget mængde frugt og grøntsager
4) Øget planmæssig motion
5) Øget fysisk aktivitet.

Alle fem typer ændringer førte til vægttab blandt deltagerne, men mindre portioner førte til det største vægttab.

Undersøgelsen varede i to år. De deltagere som fra starten begyndte at kontrollere deres portionsstørrelser og som fortsatte med det i hele perioden -- og de som tidligt begyndte at kontrollere portionsstørrelserne og fortsatte med at gøre det i hele perioden -- tabte næsten 38 % af deres oprindelige vægt, viser rapporten.
(Reuters Health 21-10-2004; Obesity Research, September 2004)

Kommentar:

De fleste mennesker - ikke mindst overvægtige - spiser for store portioner mad til næsten alle måltider.

Løsningen er:

1) Spis sunde fødevarer der mætter godt og er næringsrige i forhold til kalorieindholdet
http://www.nomedica.dk/sund_slankekost.htm

2) Tyg din mad grundigt og spis langsomt

3) MÆRK, hvornår du ikke længere er sulten, og stop med det samme med at spise! (Der er ingen grund til at proppe dig, du kan jo altid spise igen senere, når du igen bliver sulten).

Følg programmet i "Sikker Slank" og/eller programmet i "Fat for life?"
http://www.sikkerslank.dk
http://www.nomedica.dk/fat_for_life.htm

TIP:

Snyd dig selv til at spise mindre portioner.Brug mindre tallerkner, mindre skåle osv. Del også maden op i mindre stykker inden du tilbereder den. Skær fx koteletterne midt over, lav bøfferne mindre o.l.

TIP:

Gør sund mad lækker, og nyd din mad!Gør det til en vane at smage hver mundfuld og nyde din mad. Hvis du nyder din mad, vil du spise langsommere - og du har lettere ved at blive mæt, før du har spist for meget.

Annoncer fra google, som vi ikke har indflydelse på:
...