Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt nr. 168. Uge 19, 2011

Ny side med slankeopskrifter

www.slankeopskrifter.dk finder du kun sunde opskrifter.

De tidligere opskrifter på slankeopskrifter.dk er ved at blive tjekket, revideret og evt. udskiftet. Du vil derfor lige nu kun finde et begrænset udvalg, men der vil løbende blive tilføjet flere opskrifter.

Det er meningen, at vi også vil bringe opskrifter fra læsere på hjemmesiden. Hvis du har en god slankeopskrift, du gerne vil dele med os andre, sender du blot en mail til [email protected] med opskriften, og jeg vil indsætte den på slankeopskrifter.dk, blot det er en fornuftig slankeopskrift.

Jeg hører gerne din mening om hjemmesiden og evt. forslag til forbedringer.


Ingen vægttab ved at skifte til fedtfattige mælkeprodukter

Nyt studie viser, at det ikke hjælper på vægten at skifte til fedtfattige mælkeprodukter.

Efter 6 måneder var der ingen forskel i hverken vægt eller BMI mellem en gruppe børn, der indtog fedtrige mejeriprodukter, og en gruppe børn, der indtog fedtfattige mejeriprodukter.

145 børn i alderen fire til 13 blev delt op i to grupper. Forskerne bad børnene i den ene gruppe om at erstatte fedtrige mejeriprodukter med mejeriprodukter, der havde et lavt fedtindhold. Den anden gruppe erstattede ikke fedtrige mejeriprodukter med de magre varianter.

De børn, der erstattede fedtrige mejeriprodukter med fedtfattige mejeriprodukter, fik mindre mættet fedt, men selv efter seks måneder kunne forskerne ikke observere vægttab i gruppen af børn, der indtog fedtfattige mejeriprodukter.

Det så ud til, at de børn, der indtog fedtfattige mejeriprodukter, kompenserede ved at indtage flere kalorier fra andre kilder.

Der var en anelse forbedring i kolesteroltallet hos børnene i den gruppe, der indtog de fedtfattige mejeriprodukter, men deres talje, BMI og vægt var ikke anderledes.

Kilde: Gilly A Hendrie and Rebecca K Golley
Changing from regular-fat to low-fat dairy foods reduces saturated fat intake but not energy intake in 4–13-y-old children
The American Journal of Clinical Nutrition 2011 vol. 93 no. 5 1117-1127
doi: 10.3945/ajcn.110.010694

Kommentar:

Du kan sagtens fravælge mejeriprodukter i din kost, hvis du ønsker det. Det er let at få nok kalk fra andre kilder. Brug evt. www.kalorietabel.dk, hvor du også kan se kalkindholdet i fødevarer.


Slanketip ...

Vær forberedt midt på eftermiddagen

De fleste mennesker bliver lidt døsige eller trætte midt på eftermiddagen, hvilket frister mange til at spise noget kalorierigt eller bruge stimulanser, for at blive kvikket op (eller måske begge dele).

En god løsning er at tage en lille lur på det tidspunkt, men for de fleste er det ikke en realistisk mulighed.

Hvis du både er lidt halvtræt og småsulten på vej hjem fra arbejde, er det ikke et godt tidspunkt at foretage dine indkøb.

Du kommer alt for let til at komme det forkerte i indkøbskurven. Det er i det mindste klogt at være opmærksom på tendensen og tage dine forholdsregler. Køb fx ind fra en liste, du har skrevet i forvejen, og gå hurtigt forbi de fristende hylder med kiks, slik o.l.

Det er bedst at købe ind på tidspunkter, hvor du er mæt.

Hav sunde og forholdsvis kaloriefattige mellemmåltider klar til midt på eftermiddagen, så du undgår at ty til kager e.l., hvis du bliver sulten.

Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner