Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 295, uge 08, 2014

Motion alene er ikke nok som slankekløberur

Medmindre du dyrker rigtig meget motion, vil du ikke tabe dig af motion.

En ny amerikansk rapport konkluderer, at det er endog meget svært at opnå mere end et beskedent vægttab fra motion, medmindre du samtidig sænker din indtagelse af kalorier.

Motion, også uden vægttab, giver mange sundhedsmæssige fordele, især for overvægtige med risiko for hjerte-kar-sygdomme.

Overvægtige, der ønsker at tabe sig, bør ikke kun motionere, men også begrænse deres kalorieindtagelse for at øge deres chancer for vægttab. Selv om motion ikke i sig selv er en god slankekur er det alligevel vigtigt at dyrke motion, fordi motionen gør det lettere at fastholde et opnået vægttab.

Kilde: Damon L. Swift, Neil M. Johannsen, Carl J. Lavie, Conrad P. Earnest, Timothy S. Church. The Role of Exercise and Physical Activity in Weight Loss and Maintenance. Progress in Cardiovascular Diseases - January 2014 (Vol. 56, Issue 4, Pages 441-447, DOI: 10.1016/j.pcad.2013.09.012). Hele undersøgelsen kan læses her.

Kommentar:

Du kan tabe dig med motion, men det vil nok kræve, at du dyrker mindst en halv times rimelig aktiv daglig motion i gennemsnit, og passer på med ikke at spise mere, fordi du har mere appetit efter din motion.

Det kræver dog, at du er meget tålmodig og mere end et kilo skal du nok ikke regne med at tabe.

Dyrker du rigtig meget motion kan du dog sagtens tabe dig en del ved motion alene, men der skal mere til, end de fleste er klar over.

Det bedste er en kombination af en fornuftig kaloriebegrænset kost og motion. Det vil rimelig let kunne give et vægttab på et kilo om ugen.


Slanketip ...

Tag lidt og nyd det meget

I stedet for at nægte dig selv noget sødt eller andet, du har meget lyst til, kan du vælge at spise lidt af det.

Spis det langsomt og med fuld opmærksomhed, og lidt vil give dig den samme tilfredshed som mere.

Læs evt. også: Mindre snacks er nok


Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner