Sikker Slank bogpakke

Slankenyt logo


Find os på FACEBOOK >>

Startside | Oversigt over udsendte nyhedsbreve | brugerbetingelser | Om slankenyt


Se evt. også:

sikkerslank.dk

kalorietabel.dk


303 Slankeopskrifter

303 Slankeopskrifter e-bog til kun kr. 99,-


Mere Vegetar Light

Slankenyt 445, uge 23, 2017



Mindre kød samt mere frugt og grønt kan næsten halvere risiko for fedmeSund ret uden kød

En kost med et højt indhold af vegetabilske fødevarer i forhold til animalske fødevarer kan give betydelig beskyttelse mod fedme. Det viser et nyt observationsstudie, som fulgte 16.000 menneskers spisevaner over 10 år.

Studiet viste, at de personer, som valgte en kost, der var rig på fødevarer som grøntsager, frugt og korn, kun havde halvt så stor risiko for at udvikle fedme, som de personer, der valgte en kost med væsentlig færre vegetabilske fødevarer og flere animalske fødevarer.

Jo flere vegetabilske fødevarer og jo mindre kød, folk spiste, desto mindre tilbøjelige var de til at lide af fedme.

Sammenlignet med den femtedel af deltagerne, der spiste færrest vegetabilske fødevarer, havde den femtedel af deltagerne, der spise flest vegetabilske fødevarer, en 43% reduceret risiko for at udvikle fedme.

Den femtedel af deltagerne, der spiste flest vegetabilske fødevarer (men dobbelt så meget frugt og grønt, nødder og olivenolie) spiste alligevel 142 gram kød om dagen i gennemsnit sammenlignet med den gruppe, der spiste færrest vegetabilske fødevarer (som spiste 198 g kød om dagen i gennemsnit).

Kød er mere kalorietæt end frugt og grønt. Derfor indtager folk, der spiser kød, flere kalorier, før de bliver mætte.

Tidligere undersøgelser tyder på, at øget forbrug af kød bidrager lige så meget som sukker til den voksende globale forekomst af fedme.

Kilder:

Eurekalert: Eating a diet rich in fruit and vegetables could cut obesity risk

Independent: "Part-Time" Vegetarianism Can Almost Halve Risk of Obesity, Says New Study



 


Bog om slankeværdi

Helbredende kost

Kunsten at ændre vaner